kuszlik
Koncert. Odbył się
Data wydarzenia: 19.06.2022
Godzina rozpoczęcia: 17:00
Opublikowano: 25 maj 2022

Koncert: Jakub Kuszlik i Chopin Piano Quintet

Podczas pierwszego koncertu z cyklu Summer Live Music wystąpi Jakub Kuszlik. Pianiście towarzyszyć będzie czworo muzyków z Chopin Piano Quintet. Wysłuchamy koncertu e-moll op. 11 Fryderyka Chopina.

Koncert rozpocznie się o godz. 17.00.

Bilety:

Normalny – 40 zł

Ulgowy – (dla dzieci i młodzieży od 7 do 18 lat) 20 zł

Program całego cyklu – SUMMER LIVE MUSIC.

Jakub Kuszlik – laureat IV nagrody na XVIII Konkursie Chopinowskim a także nagrody Polskiego Radia za najlepsze wykonanie mazurków na XVIII Konkursie Chopinowskim jest wybitnie utalentowanym absolwentem klasy fortepianu prof. Katarzyny Popowej-Zydroń w bydgoskiej Akademii Muzycznej.  Jest także laureatem II nagrody X Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Ignacego J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2016), półfinalistą Konkursu Beethovena w Bonn (2017), zdobywcą wielu laurów w konkursach pianistycznych m. in.: Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego w Koninie (III miejsce, 2010), Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego w Zgorzelcu (II miejsce, 2011), Turnieju Pianistycznego im. H. Czerny-Stefańskiej w Żaganiu (I miejsce, 2012), Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego EPTA w Krakowie (II miejsce, 2012) i Międzynarodowego Konkursu im. M. Moszkowskiego w Kielcach (I miejsce, 2013), II nagrody na X Konkursie „Artur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy (2014), Grand Prix i I nagrody na XIII Konkursie im. Ludwika Stefańskiego i Haliny Czerny-Stefańskiej w Płocku (2014), nagrody IPiUM „SILESIA” Estrady Młodych 49. Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (2015).

Jakub Kuszlik jest również stypendystą Fundacji Czarneckich i Prezydenta Miasta Bydgoszczy. Koncertował w Polsce i za granicą, między innymi w USA, Japonii, Wietnamie, Niemczech, Włoszech, Grecji, Norwegii i Islandii. W listopadzie 2018 pianista wystąpił z ogromnym sukcesem w Lincoln Center w Nowym Jorku. W marcu 2019 roku Jakub Kuszlik zdobył II nagrodę w Hilton Head International Piano Competition w Nowym Jorku, a w czerwcu 2019 III nagrodę w Top of the World International Piano Competition w Tromsø w Norwegii.

W recenzji The Gramophone  Jed Distler napisał: „Zwykle skupiam się na pianistach, których cechy charakteru, talenty i dziwactwa (lub ich brak) łatwo się ujawniają. W związku z tym kilka „czarnych koni” niemal umknęło mojej uwadze, jak choćby Jakub Kuszlik. Obejrzałem ponownie występ Kuszlika w drugim etapie i szybko zdałem sobie sprawę, jak bardzo go nie doceniałem. [….] Kuszlik jest tak muzykalny, że jego niezwykłą wirtuozerię zauważa się dopiero po fakcie. On urodził się, by grać Chopina.”

Chopin Piano Quintet

Magdalena Bojanowicz

Jest laureatką Paszportu „Polityki” – nagrody tygodnika „Polityka” przyznawanej twórcom oraz kreatorom kultury. Zdobyła I nagrodę na 45. Międzynarodowym Konkursie Jeunesses Musicales w Belgradzie (2015), a także jest laureatką II nagrody i dwóch nagród specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Otrzymała również III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można także II nagrodę na 69. Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec Králové (Czechy) czy wyróżnienie na 64. Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Stuttgarcie (2014). Ma na swoim koncie również liczne nagrody na konkursach kameralnych wraz z pianistą Mischą Kozłowskim oraz z partnerami z zespołu Chopin Piano Quintet.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Jens Peter Maintz, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling.

Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001- 2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. Współpracowała jako solistka pod batutą takich dyrygentów jak: M. Caldi, G. Tchitchinadze, D. Smith, V. Schmidt-Gertenbach, R. Rivolta, M. Moś, M. Diakun, M. Klauza, T. Wojciechowski, J. Kosek, M. Nesterowicz, P. Przytocki, W. Rodek, A. Klocek, B. Suđić, B. Lack, E. Kovacic, J. M. Florêncio, W. Michniewski. Brała udział m.in. w licznych festiwalach ogólnopolskich oraz międzynarodowych: „Music Connects” w Grand Resort Bad Ragaz w Szwajcarii, Gulangyu Festiwal w Xiamen (Chiny), „Festival au Leman” w Thonon les Bains we Francji, „Festiwal Kameralny” w Moskwie, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” „Muzyka na szczytach” w Zakopanem, „Muzyczne przestrzenie”, Festiwal „Musica moderna” w Łodzi, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwal Hubermanna w Częstochowie, „Emanacje” w Lusławicach, “Convivium Musicum” w Serbii.

Występowała m.in. w Tonhalle w Zürichu, Royal Festival Hall w Londynie, Kolarac w Belgradzie, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solistka współpracowała m. in. z orkiestrami: Filharmonii Narodowej, NOSPR, NFM Orkiestra Leopoldinum, Filharmonia Wrocławska, Sinfonietta Cracovia, AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus, Belgrade Philharmonic Orchestra.

Ma na swoim koncie liczne prawykonania utworów z orkiestrą m.in.: „Koncert wiolonczelowy” Dariusza Przybylskiego (z NOSPR) wydany przez wytwórnię DUX), „Dziennik zapisany w połowie” Aleksandra Nowaka (z AUKSO, NMF), „Koncert Podwójny” Hanny Kulenty (Na Festiwalu „Eufonie” w Filharmonii Narodowej z Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej) oraz „Simple Music” Pawła Szymańskiego (z Filharmonią Wrocławską w NFMie).

W 2021 roku nagrała płytę monograficzną z kompozycjami Cezarego Duchnowskiego na wiolonczelę i elektronikę. Wraz z pianistą Radosławem Kurkiem nagrała płytę Fairy Tale z kompozycjami Straussa, Janacka, Poulenca, Weberna, Duitilleux oraz Iberta.

Magdalena Bojanowicz ukończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka oraz Universität der Künste w Berlinie w klasie Jensa Petera Maintza. Współtworzy Chopin Piano Quintet oraz grupę Cellonet.

Magdalena Lech

Ur. 24 sierpnia 1993 r. w Warszawie, jest absolwentką klasy skrzypiec prof. Jana Staniendy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie . W latach 2016/2017 studia odbyła również w Londynie w Guildhall School of Music and Drama pod kierunkiem prof. Krzysztofa Śmietany w ramach programu stypendialnego Erasmus Plus. W 2016 roku Magdalena została stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”, dzięki któremu, wraz z Chopin Piano Quintet, nagrała płytę DVD z kwintetami fortepianowymi R.Schumanna i D.Schostakowicza, wydaną przez firmę fonograficzną DUX. Uczestniczyła w 8. Edycji Akademii Sinfonia Varsovia.

Magdalena wielokrotnie brała udział w różnych warsztatach muzycznych solowych i kameralnych. Kształciła się na nich w klasach takich profesorów jak: Magdalena Szczepanowska, Yair Kless, Michał Grabarczyk, Fulvio Leofreddi, Krzysztof Śmietana, Pekka Helasvuo, Maja Nosowska, Corina Balcea oraz Even Rothstein.

Finalistka Międzynarodowego Konkursu im. J.Brahmsa w kategorii zespołow kameralnych w Austrii, laureatka m.in. Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej w Wilnie, Konkursu Wykonawczego Utworów W.Lutosławskiego w Drozdowie, Warmińsko-Mazurskiego Młodzieżowego Konkursu Instrumentów Smyczkowych w Elblągu, Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej w Pianello Val Tidone, Konkursie „Premio Citta’di Padova”, Siedleckich Spotkań Muzycznych oraz Międzynarodowego Konkursu Muzycznego im. J. Zarębskiego w Łomiankach.

Magdalena angażowała się także w projekty orkiestrowe, m.in. w latach 2010 i 2017 wzięła udział w I Culture Orchestra. Odbyła dwukrotne tournee po Korei- w 2014 roku wraz z orkiestrą UMFC oraz w 2017 roku z Wratislavia Chamber Orchestra. W 2016 roku koncertowała z Santander Orchestra oraz Warsaw Festival Orchestra w Niemczech i Szwajcarii. W 2021 roku wystąpiła z Filharmonią Narodową na koncercie w Dubaju w ramach Expo 2020. Współpracowała z takimi dyrygentami jak Antoni Wit, Michał Klauza, Jerzy Maksymiuk, Massimiliano Caldi, Agnieszka Duczmal, Jacek Kasprzyk oraz Andrey Boreyko. Jako muzyk orkiestrowy grała też w takimi solistami jak Julian Rachlin, Bomsori Kim, Zakhar Bron, Alena Baewa, Julianna Awdiejewa  i Vadim Replin.

Od roku 2017 jest również członkinią powstałej na UMFC w Warszawie Chopin Chamber Orchestra, gdzie pełni funkcję lidera II skrzypiec.  Występowała na licznych koncertach w Polsce i za granicą m.in. w Filharmonii Śląskiej w Katowicach, na Ferstiwalu Muzyki Kameralnej „Wieczory w Arsenale” we Wrocławiu, w Moskwie, Filharmonii Lwowskiej, w ramach Letnich Koncertów na Grochowskiej w siedzibie Sinfonii Varsovii, na festiwalu muzycznym „Emanacje” w Lusławicach, w Gewandhaus w Lipsku, na festiwalu Young Euro Classic w Konzerthause w Berlinie, w Hallestadion w  Zurychu, na Chamber Music Festival Lago di Garda a także na festiwalach muzyki kameralnej w Padwie, Wenecji i Val Tidone i Festiwalu Muzycznym Quartetto di Bergamo we Włoszech.

Maria Stanienda

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Marka Marczyka.

Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich, m.in. w Calgary, Baden-Baden, Semmering, Łańcucie i w Kołobrzegu, podczas których doskonaliła swe umiejętności pod kierunkiem takich profesorów jak Hartmut Rohde, Siegfried Fuerlinger, Rennie Regher, Steve Dann, Nick Poulos, Stefan Kamasa, Ewa Guzowska i Piotr Reichert. Czynnie uczestniczyła również w warsztatach prowadzonych przez Krzysztofa Pendereckiego.

W 2007 r. została laureatką Wrocławskiego Konkursu Młodych Altowiolistów, a w 2014 otrzymała 2 miejsce podczas „Young Talent Competition” w Pianello Val Tidone.

Jako członek kwintetu fortepianowego Chopin Piano Quintet jest zapraszana na międzynarodowe festiwale, m.in.: „Quartetto di Bergamo”, International Chamber Music Festival Lago di Garda, Val Tidone Festiwal, Festiwal „Wieczory w Arsenale” we Wrocławiu, „Filharmonia Konesera” w Filharmonii Śląskiej. Wraz z zespołem zdobyła następujące nagrody: I miejsce na konkursie Muzyki Kameralnej „Antón García Abril” w Hiszpanii (2018), I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej „Contessa Tina Orsi Anguissola Scotti” w Pianello Val Tidone (2014), I miejsce na 12. Międzynarodowym Konkursie „Premio Citta di Padova” w Padwie (2014), wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Stasysa Vainiūnasa w Wilnie (2014), a także została finalistką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach w Austrii (2014) oraz Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej „Gianni Bergamo Classic Music Award” w Szwajcarii (2009).

Dzięki stypendium otrzymanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” w 2006 r.  nagrała album DVD wspólnie z Chopin Piano Quintet.

Maria Stanienda ma bogate doświadczenie orkiestrowe. Przez kilka lat koncertowała wraz z Baltic Youth Philharmonic pod dyrekcją Kristiana Järviego (także jako lider grupy altówek). Brała również udział w projekcie Jana Voglera Moritzburg Festival Orchestra w Niemczech. Występowała m.in. w Korei, Chinach, Rosji, Szwecji, Danii, Niemczech, Włoszech, Estonii, na Litwie i Ukrainie. W 2012 roku miała przyjemność koncertować pod batutą Kurta Masura podczas Usedom Music Festival. Współpracowała z Filharmonią Narodową, Filharmonią Łódzką, Sinfonią Iuventus.  Od 2017 r. jest regularnie zapraszana przez Polską Orkiestrą Radiową w charakterze muzyka doangażowanego.

Roksana Kwaśnikowska

Solistka, kameralistka, pedagog. W 2018 roku skończyła z wyróżnieniem studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie swojego mistrza, legendarnego skrzypka prof. Jana Staniendy, otrzymując medal Magna Cum Laude.

Wielokrotnie nagradzana w prestiżowych konkursach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym m. in. na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Tibora Vargi (Sion), I Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego (Katowice), Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena (Hradec), Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka (Dąbrowa Górnicza), Międzynarodowym Konkursie na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego (Warszawa).

Doceniana jako solistka podczas wielu koncertów w Europie (Francji, Estonii, Włoszech, Czechach, Niemczech, Szwajcarii, Austrii), Azji (Chinach, Korei Południowej, Japonii) i Ameryce Północnej. Dwukrotnie występowała w jednej z najsłynniejszych sal koncertowych świata – nowojorskiej Carnegie Hall. W roli solistki występowała m. in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną im. Janačka w Ostrawie, Orkiestrą NFM Filharmonii Wrocławskiej oraz wielu innych.

Oprócz kariery solowej jest bardzo oddana kameralistyce. Współpracuje ze znakomitymi muzykami w kilku zespołach kameralnych. Od 2019 roku jest prymariuszką Lutosławski Quartet. Gra także w Chopin Piano Quintet, Chromatophonic Trio oraz Tansman Trio. Jest asystentem w klasie skrzypiec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Gra na skrzypcach Johanna Augustina Wagnera z 2009 roku.