
Cykl koncertów – Summer Live Music
Przygotowaliśmy dla państwa cykl pięciu spotkań, w których język muzyki połączy różne tradycje i odmienne stylistyki, począwszy od piosenek Jerzego Wasowskiego i Jeremiego Przybory poprzez jazz i muzykę ludową aż po klasykę.
Summer Live Music to wakacyjna propozycja realizowana od czerwca do końca września. W tym roku zaprosiliśmy artystów, którzy w atrakcyjny i nietypowy sposób prezentują znane utwory, np. unikalne na skalę światową pieśni kurpiowskie w wykonaniu jazzowym czy też typowo polskie mazurki połączone z indyjskim instrumentem perkusyjnym.
Bilety
Normalny – 40 zł
Ulgowy (dla dzieci i młodzieży od 7 do 18 lat) – 20 zł
PROGRAM
Zawsze o godz. 17.00
19 czerwca
JAKUB KUSZLIK – fortepian
CHOPIN PIANO QUINTET
Fryderyk Chopin – Koncert fortepianowy e-moll op. 11

Jakub Kuszlik jest laureatem IV miejsca oraz nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie mazurków XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina (w 2021 roku).
W 2022 roku ukazał się jego pierwszy solowy album Brahms, Chopin, zawierający nagrania z recitalu w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego.
W recenzji The Gramophone Jed Distler napisał: „Zwykle skupiam się na pianistach, których cechy charakteru, talenty i dziwactwa (lub ich brak) łatwo się ujawniają. W związku z tym kilka „czarnych koni” niemal umknęło mojej uwadze, jak choćby Jakub Kuszlik. Obejrzałem ponownie występ Kuszlika w drugim etapie i szybko zdałem sobie sprawę, jak bardzo go nie doceniałem. [….] Kuszlik jest tak muzykalny, że jego niezwykłą wirtuozerię zauważa się dopiero po fakcie. On urodził się, by grać Chopina.”
Chopin Piano Quintet będzie towarzyszył Jakubowi Kuszlikowi, w związku z czym wystąpi bez pianisty, a więc w okrojonym składzie:
Roksana Kwaśnikowska – skrzypce
Magdalena Lech – skrzypce
Maria Stanienda – altówka
Magdalena Bojanowicz – wiolonczela
Zespół tworzą absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Połączyło ich zamiłowanie do muzyki kameralnej oraz chęć tworzenia niepowtarzalnych muzycznych interpretacji dzięki wykorzystaniu pełnych możliwości brzmieniowych kwintetu fortepianowego.
Muzycy rozpoczęli współpracę jesienią 2013 roku i już w kwietniu 2014 roku zespół został laureatem Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Stasysa Vainiunasa w Wilnie.
17 lipca
CHÓR KAMERALNY COLLEGIUM MUSICUM UW
Starsi Panowie Chórem
Piosenki Starszych Panów, Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego, w chóralnych aranżacjach Andrzeja Borzyma – to jeden ze sztandarowych programów warszawskiego chóru.
Utwory w mistrzowski sposób łączą znakomitą muzykę i teksty, opisujące z wielkim poczuciem humoru ludzkie zwyczaje, relacje i szeroką gamę przypadków miłosnych.
Program ten wielokrotnie prezentowany był na scenach w całej Polsce — m.in. w spektaklu Śpiewnik Pana Wasowskiego warszawskiego Teatru Syrena u boku Justyny Steczkowskiej i Wojciecha Malajkata (2013-2016), a także na ekranie telewizyjnym.
28 sierpnia
ARTUR DUTKIEWICZ – fortepian
PIOTR MALEC – tabla
Jazz/World Music

Fortepian i tabla to unikalne połączenie brzmienia instrumentu wybitnie europejskiego ze starożytnym instrumentem perkusyjnym wykorzystywanym szeroko w klasycznej muzyce indyjskiej. Medytacyjno-transowe dźwięki zabrzmią w oryginalnych orientalnych rytmach, oczyszczając emocje, wznosząc i przybliżając nas do źródła. Usłyszymy utwory z różnych kultur świata oraz współczesne mazurki Artura Dutkiewicza opracowane na dwa instrumenty: fortepian i tablę.
ARTUR DUTKIEWICZ – pianista jazzowy i kompozytor, nazywany „Ambasadorem polskiego jazzu”. Jeden z najczęściej koncertujących za granicą polskich muzyków jazzowych. Wystąpił w blisko 70 krajach na całym świecie od USA przez Europę, Afrykę, Bliski i Daleki Wschód, po Australię i Nową Zelandię.
Jest absolwentem Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, którą ukończył z wyróżnieniem.
Odznaczony przez MKiDN srebrnym medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
Laureat wielu konkursów muzycznych w Polsce i za granicą.
Finalista prestiżowego Thelonious Monk International Competition w Waszyngtonie.
Jako pierwszy polski muzyk jazzowy miał swój recital na MIDEM w Cannes w 1988r.
PIOTR MALEC – tablista, jeden z nielicznych muzyków grających na tym instrumencie w Polsce. Zgłębia również tajniki innych instrumentów indyjskich takich jak mridangam, khanjira, pakhavaj oraz dholak.
Naukę gry indyjskiej muzyki klasycznej na tabli studiował u mistrzów w Polsce oraz w Indiach – u Jerzego Pomianowskiego, Prosenjit Poddar, Udaya Rajkarpoora, Sandesha Popatkara.
Koncertował w kraju i za granicą z uznanymi artystami z Indii m.in.: Rishabem Prasanną, Anupem Mishrą, Ananditą Basu, Amitem Chakraborty, oraz Polski z Michałem Czachowskim oraz Marią Pomianowską. Współpracuje z zespołem Indialucia, Natya Raga oraz Batik.
24 września
ŁUKASZ OJDANA – fortepian
Kurpian Songs & Meditations
Jazz/Folk

Łukasz Ojdana – pianista jazzowy i kompozytor. W 2016 roku ukończył studia w Instytucie Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W latach 2018-2020 był wykładowcą na Akademii Muzycznej im. Karol Szymanowskiego w Katowicach.
Członek RGG – jednej z najważniejszych i najlepiej rozpoznawalnych polskich formacji jazzowych. W latach 2016-2018 członek Tomasz Stańko Band.
Występował na największych międzynarodowych festiwalach w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Holandii, Szwajcarii, Turcji, Rosji, na Węgrzech, w Korei Południowej, Kazachstanie, Islandii, Czarnogórze, Czechach.
Dotychczasowa dyskografia pianisty liczy 11 wydawnictw fonograficznych wysoko ocenianych przez środowisko muzyczne, krytyków i słuchaczy.
25 września
ADAM STRUG – śpiew
Pieśni leśne

Adam Strug – śpiewak i instrumentalista, autor piosenek, kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, scenarzysta filmów dokumentalnych, pomysłodawca zespołu śpiewaczego Monodia Polska, popularyzator muzyki tradycyjnej.
Kurpiowskie pieśni leśne służyły do nawoływania podczas zbierania jagód, choć nie tylko. Składają się nań rzeczy zdawało by się odległe: romanse, krwawe ballady, utwory dydaktyczne i lubieżne.
Zbiór tyleż obszerny, co nieoczywisty. Muzykolodzy podkreślają wyjątkowość skal muzycznych tego materiału. Mnie zachwyciła liryka i nieubłagany realizm.
