Praca: główny księgowy
Muzeum ogłasza nabór na stanowisko głownego księgowego. Wymagane dokumenty można składać do 10 czerwca.
Miejsce pracy: Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy 05-800 Pruszków, pl. Jana Pawła II nr 2
Planowany termin zatrudnienia w instytucji: 1 sierpnia 2022 r.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę
Wymiar czasu pracy: pełny etat
System czasu pracy: równoważny
Godziny pracy: według harmonogramu
I. Wymagania niezbędne:
1. Zgodnie z art. 54, ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz.U. 2021 poz. 305; ze zm.) o stanowisko głównego księgowego może ubiegać się osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- spełnia jeden z poniższych warunków:
a/ ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b/ ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c/ jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d/ posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Posiada weryfikowalną i ugruntowaną znajomość prawa następujących przepisów prawa:
• ustawy o finansach publicznych,
• ustawy o rachunkowości,
• ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
• ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych,
• ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
• ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Umiejętność przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz, sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
5. Umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, sumienność, odpowiedzialność, dyspozycyjność.
II. Wymagania preferowane:
1. Doświadczenie w pracy: co najmniej 3-letni staż pracy w księgowości w jednostce samorządu terytorialnego lub jednostce sektora finansów publicznych, w szczególności w instytucji kultury.
2. Umiejętność obsługi PUE platforma ZUS, PŁATNIK, bankowości internetowej.
III. Zakres obowiązków:
- Prowadzenie rachunkowości Muzeum.
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych oraz analiz i planów finansowych jak również monitorowania ich realizacji.
- Zapewnienie prawidłowości rozliczeń, w tym m.in. dotacji podmiotowych oraz celowych.
- Prowadzenie rozliczeń i sporządzanie deklaracji do ZUS i US.
- Prowadzenie rejestru ewidencji zakupu i sprzedaży VAT, rozliczenia VAT.
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą Pracowniczych Planów Kapitałowych, obsługa e-PUAP.
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, sporządzanie przelewów bankowych.
- Sprawowanie kontroli nad rozliczeniem sprzedaży ewidencjonowanej za pomocą kasy fiskalnej, terminala płatniczego i systemu sprzedaży biletów.
- Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, wydawanych przez Dyrektora (polityka rachunkowości).
- Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania, sporządzanie korekt planów finansowych.
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej.
- Przestrzeganie zapisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz tajemnicy służbowej.
- Nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy Prawo zamówieniach publicznych.
- Sporządzanie naliczeń odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, planu i sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa.
- Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji.
- Przygotowywanie i rozliczanie inwentaryzacji.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczanie amortyzacji.
- Zapewnienie terminowego ściągania należności.
- Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
- Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki.
- Naliczanie i wypłata wynagrodzeń, w tym naliczanie innych należności, zasiłków, dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń itp., prowadzenie list płac i innej dokumentacji płacowej.
- Nadzorowanie nad zawieranymi umowami cywilnoprawnymi i prowadzenie ich obsługi księgowej.
- Przygotowywanie sprawozdań do GUS, Urzędu Zamówień Publicznych itp.
- Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które na mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Dyrektora instytucji należą do kompetencji Głównego księgowego.
IV. Wymagane dokumenty:
1. List motywacyjny oraz CV. Dokumenty aplikacyjne powinny zawierać oświadczenie podpisane własnoręcznie o następującej treści:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 26 czerwca 1974 r. Kodeksem pracy (Dz. U. 2020 poz. 1320 ze zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r.
o pracownikach samorządowych (Dz. U z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 ze zm.) oraz przepisami wykonawczymi ;
2. Kserokopie świadectw potwierdzających wykształcenie;
3. Ewentualnie kserokopie świadectw pracy lub oświadczenie kandydata w przypadku trwającego stosunku pracy,
4. Kopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (szkolenia, kursy i inne),
5. Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada),
6. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:
1) posiadanym obywatelstwie
2) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych
3) o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów,
3) o spełnianiu wymogów do ubiegania się o stanowisko Głównego księgowego, zawarte w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
4) o niekaralności zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi
5) o nie prowadzonym aktualnie postępowaniu o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe
6) dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej
Wzór oświadczenia został załączony do niniejszej oferty.
7. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na podjęcie pracy.
Wymagane dokumenty należy składać w opisanej zamkniętej kopercie osobiście lub przesłać pocztą tradycyjną w terminie: do dnia 10 czerwca 2022 r. pod adresem: Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, 05-800 Pruszków, pl. Jana Pawła II nr 2
Aplikacje, które wpłyną do Muzeum po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Zastrzegamy sobie prawo do skontaktowania się z wybranymi kandydatami do dnia 20.06.2022 r.
Informujemy, że wraz z postanowieniami ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym 1 października 2017 r. uruchomiono rejestr sprawców przestępstw na tle seksualnym i zgodnie z art. 21 ust. 1 ww. ustawy przed nawiązaniem z osobą stosunku pracy pracodawcy są obowiązani do uzyskania informacji, czy dane tej osoby są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym. W związku z tym, kandydat zakwalifikowany do pracy, będzie sprawdzony w ww. rejestrze.
Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej rekrutacji przez okres 3 miesięcy.
Klauzula informacyjna dla osób kandydatów do pracy w Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, 05-800 Pruszków, pl. Jana Pawła II nr 2
Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych zwanego dalej RODO) informuję, jak niżej:
- Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, 05-800 Pruszków, pl. Jana Pawła II nr 2, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Dyrektor.
2. Inspektor ochrony danych
W placówce wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się za pomocą poczty elektronicznej (adres: iod@mshm.pl.) lub poczty tradycyjnej przesyłając na adres Administratora.
3. Cel i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Muzeum będzie przetwarzało Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
4. Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
5. Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez 3 miesięcy.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
– dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
– sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
– ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
– usunięcia danych osobowych;
– wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa).
7. Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
Dokumenty do pobrania